tirsdag 29. mai 2007

Oi, bare en maaned igjen

Kan vel si at jeg tror jeg kommer til aa vaere klar for aa reise hjem naar jeg er i Brasil. Den siste maaneden har vaert veldig hektisk(ville aldri vaert foruten den!!), og jeg begynner aa savne aa kunne gaa inn i en butikk og faa tak i det jeg vil uten misforstaaelser osv. Ikke saa greit naar alt gaar paa spansk...

Flere ting jeg gleder meg til:
-sove i min egen seng, med DYNE og kaldt rundt meg.
-Lage mat selv (ikke bestille noe og lure paa hva du faar...)
-Norsk mat... vet det er en klisje, men mammas kjoettkaker frister...
-Kunne spise eple uten aa skrelle, eller tenke paa konsekvensene som kanskje dukker opp 2 timer etterpaa...
-Drikke vann fra springen (ikke konstant tenke paa aa kjoepe vann saa du har nok til aa rekke for kvelden og natten)
-Leve ut av et skap, og ikke ut av en sekk, kunne spre tingene mine utover saa mye jeg vil uten aa bekymre meg for aa glemme noe, eller tenke paa at alt skal pakkes ned igjen i morgen...(i en for oeyeblikket altfor full sekk)

Men kommer til aa savne:
-aa se nye steder hele tiden
-treffe mange folk (lokale som reisende)
-kunne bestemme helt og fullt over meg selv, og vite at mine handligner kun gaar ut over meg selv, og ingen andre...
-Aa levere inn klesvask, og faa den ferdig brettet tilbake uten aa betale mer enn paa myntvaskeri paa moholt...

Maa si at jeg nyter reisingen og klarer ikke helt aa se for meg at jeg er hjemme om en maaned, men paa en annen side gleder jeg meg veldig til aa se alle sammen igjen, og komme inn i et moenster igjen, vite hva som skjer neste dag osv... Det blir ogsaa kult aa treffe Berit(min soester) med barn som kommer til Bergen dagen etter jeg kommer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Anne :)
D er så gøy å lese bloggen din og høre hvordan d går med deg.
Gleder meg til du kommer hjem, og til å se masse bilder. God tur videre, nyt de siste ukene i fantastiske Latin Amerika :)
Klem