lørdag 2. juni 2007

Se!! vannet renner rett ned!

Naa nyter jeg siste dag i Quito. Quito har for min del vaert preget av avslapping. Ikke foer min norske reiseagent fra Kilroy kom til byen fikk jeg farten opp... Foerst traff jeg henne til middag, og saa fant vi ut at vi skulle dra til equator(som ikke ligger langt unna) dagen etter. Der var det flere aktiviteter vi kunne gjoere... Vi fikk se at ut fra vasken renner vannet rett ned naar sluket ligger paa equator, og hvordan det gikk med og mot klokken paa soerlige og nordlige halvkule. Og alt bare ved aa flytte vasken/kommen et par meter... Jeg fikk sertifikat for aa balansere et egg paa en spiker (noe som visstnok skal vaere vanskeligere enn aa gjoere det andre steder... skjoenner ikke helt det der...) Og stoerst av alt, jeg har staatt i den soerlige og den nordlige halvkule paa samme tid!!! Maa si jeg tenkte paa min onkel Didrik som foer jeg reiste paa utveksling til NZ sa at det var to livsviktige ting jeg maatte se naar jeg var der; Sydkorset og at vannet renner motsatt vei i vasken... Onkel Didrik: Naa har jeg sett det renne rett ned ogsaa!

I morgen reiser jeg til Galapagos Oeyene, og gleder meg som en liten unge! det er likevel en liten nedtur at jeg har blitt forkjoelet. Quito var visst litt for kaldt for meg, max 21 grader(!) Pappa, som aldri overdriver sykdom, nevnte at forkjoelelsen kunne vaere malaria og at jeg maatte passe meg for haiene paa galapagos... Pappa bekymret? det er veldig sjelden vare... kanskje jeg maa reise til tropene litt oftere(?)

Ellers gaar livet sin vante gang, og det er faktisk kun 1 mnd. til jeg kommer hjem... Vet aerlig talt ikke om jeg gleder eller gruer meg... det er ting jeg gleder meg til (for oeyeblikket er treffe kjente og grovbroed med leverpostei og agurk paa toppen), men tenk saa kjedelig aa bare vaere paa et sted!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heia Anne.
Det er så spennende å lese bloggen din.Du er så flinke til å lage det spennende, men jeg gleder meg til du er trygt hjemme i "gamlelandet". Snart er det visst min tur til å sitte hjemme og sjelve forresten!
Lykke til videre på turen.
Klem Sissel

Anonym sa...

Hei! Som mor så datter:

"Det er så spennende å lese bloggen din.Du er så flinke til å lage det spennende, men jeg gleder meg til du er trygt hjemme i "gamlelandet"".

Skal bli gøy å se bildene du har tatt, spise en grandis og kanskje..hvis vi klarer det iår, ta en tur til Mjølfjell :-) :-)

Cya!
-Kari

Sunniva Erlandsen sa...

JA! MJØLFJELL!!!

trodde vannet rant rett ned i Norge også, jeg. så feil kan man ta...

Anonym sa...

Ja, du har vel bare blitt for godt vant med all reisingen, Anne;-) Er forresten enig med mor og datter (tihi) at det er veldig spennende å lese hva du skriver! Mange morsomme historier du forteller:-) Nyt den siste mnd! Vi gleder oss uansett alle sammen til å ha deg trygt hjemme igjen:) Siri