fredag 18. mai 2007

Volcano Trail

Paa tide med nytt innlegg. Er naa paa slutten av min GAP-organiserte tur nedover mellom-amerika. Reiserute: Antigua(Guatemala)-Copan(Honduras)-Utilla(Hon)-Comayagua(Hon)-Leon(Nicaragua)-Granada(Nic)-Ometepe(Nic)-Monteverde(Costa Rica). Naa er jeg altsaa i Monteverde som jeg mener er det beste saa langt paa turen. Naturen minner om NZ, og ting er litt mer siviliert enn i Honduras og Nicaragua. Det har vaert veldig bra med en reiseleder som fikser alle bussforbindelser, billetter, dealing med priser (paa spansk) osv, osv, osv... Vet ikke hvordan jeg hadde kommet meg gjennom noen av vaare lange reisedager uten en som kan flytende spansk, og vet hvor vi skal.

Paa veien har jeg sett ruiner i Copan, relaxet paa oeyen utilla som er nydelig!, sett en katedral i Comayagua som bare var et overnattstopp mellom to lange reisedager, akt ned en aktiv vulkan i Leon etter en slitsom oppstigning, gjort litt sightseeing paa vei til Granada og nytt atmosfaeren i Granada med veldig god frokost!(italiensk aktig by), badet i vannhull, og hatt "stuck paa en oey"-foelelse paa Ometepe og zip-linet i Monteverde(Veldig bra!)

Ok, det var en kort oppsummering. Hele turen foeles egentlig som en kort oppsummering av det viktigste i mellomamerika. Egentlig veldig greit. Hadde nok vaert mer sliten av all reisingen hvis jeg maatte gjoere all dealingen med selve transporten selv.

PS: Forresten, til dere som leser bloggen... kult med kommentarer saa jeg vet at det er noen som faktisk leser den...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hello! Vi leser bloggen din!Kult aa hoere at du har det fint. I dag feirer vi 17.mai i KL (feiringen er lagt til en loerdag pga skole etc). Har saa langt vaert paa frokost og feiring hos ambassadoeren. Naa baerer det snart ut paa middag og party! Ellers kan jeg informere om at Kaja, Ida og jeg mest sannsynlig kommer til Bergen rundt 3.juli. Kos deg videre,saa da haaper vi at du er der ogsaa:) klem fra Berit

Anonym sa...

Hei! jeg er fast leser av bloggen din, synes det er kjekkt høre hvordan du har det!kos deg videre og nyt den siste tiden av turen din!!klem fra synne

Sunniva Erlandsen sa...

høres deilig ut å slippe å tenke på noe selv! la folk få organisere som har et komparativt fortrinn i å gjøre det :)

Anonym sa...

Ja, jeg leser den :-) Det gjør også min kjære mor, så du er ikke glemt her i Norge!

Gleder meg til å se bilder når du kommer hjem. Ikke lenge til nå..

Unknown sa...

Heisann!! Jeg leser jeg også :) Høres ut som du koser deg, og det er superbra!!! Her er det fint vær og det føles ut som sommer, (ikke helt Sør-Amerika, men bra for her;), og det er kjempedeilig :) Har tatt opp frisbee som ny sport :)

Anonym sa...

Jeg leser og følger spent med:-) Virker som om du har hatt det topp! Her nærmer det voldsomt eksamen, men ellers er alt bare bra:) Siri