mandag 28. mai 2007

Amazonas

Er naa tilbake fra min tur til Amazonas (Euadorsiden). Bodde paa en "jungellodge" en time med baat paa elven (Rio Napa?) fra Coca. Stedet var bra, det var mye aa se paa turene til fots eller med baat fra lodgen. Ellers var det masse liv rundt paa omraadet rett rundt lodgen ogsaa. Jeg hadde en "Gecco" paa rommet mitt en dag, og der vi spiste var det alltid et par taranteller paa veggene (kunne godt vaert foruten dem...). En av nettene begynte det aa regne(les: boette ned), og det regnet stort sett hele neste dag, noe som foerte med seg 2 meter hoeyere vannstand i elven vi bodde ved... Hele bryggen var under vann!!! Synes det var temmelig imponerende!

Ellers nyter jeg naa livet i Quito etter min nattbuss tilbake fra Amazonas. Ikke bare var det svingete, men det var ogsaa grusvei mesteparten av veien noe som ikke gjoer det lettere aa sove. Vi ble ogsaa stoppet to ganger for aa sjekke pass og undersoeke bagasje. Det er visstnok en del smuglere som kommer fra Columbia og Peru.

I dag har blitt brukt til aa fikse vasking av klaer (MASSE), sove, se paa tv, og spise lunsj... Gleder meg veldig til aa legge meg tidlig i kveld, og sove saa lenge jeg vil i morgen tidlig. Har ikke kunnet sove saa lenge jeg vil (og til og med i eget rom!!) siden jeg var i Antigua for nesten en maaned siden!!! Det er latterlig billig med hotell, jeg betaler 120 kr natten som er mindre enn for en dorm i Australia, Fiji, USA og NZ!

Kos dere hjemme! Hoerer rykter om bra tempereaturer og skikkelig godvaer!! (Her er det 21 grader, men beinkaldt om natten(deilig))

1 kommentar:

Nina Karin sa...

Hei på deg vennen.
Gøy at du har hatt litt vilmarksopplevelser også :D
Høres ut som du har det topp, og koser deg. Her gjør vi ikke akkurat det samme, slitsomt med eksamensperiode. Har nettopp printet ut en haug med papirer, som er det nærmeste jeg kommer en regnskog -hehe-.
Du får kose deg videre og nyte siste del av reisen. Så regner jeg med du kommer innom (med bilder) en dag i sommer.
Klem Nina Karin