torsdag 21. juni 2007

Rio de Janeiro... Falsk trygghet(?)

Rio er et kult sted aa avslutte turen. Har vaert oppe og sett naermere paa Kristus-statuen, sett utsikt fra ¨sugarloaf mountain¨, hengt paa stranden mm. Det er utrolig deilig aa ligge paa stranden selv om det til tider kan bli litt slitsomt med alle som proever aa selge lure og ulure ting. Lure ting som selges paa stranden: Kald drikke, saronger, hatter, solbriller, solkrem og snacks. Mindre lure ting aa selge paa stranden: Trefigurer, oeredobber, noe som likner paa kort med jesus ol. paa. Det er helt utrolig at folk kan leve av det!

Hostellet jeg bor paa ligger i en ¨village¨(gate) stengt av med en (om natten laast) port. Har truffet mange kule folk som jeg har ¨hengt¨ med om dagene, og for et par dager siden traff jeg to norske jenter, og kommer kanskje til aa stikke litt nordover med de for noen av mine siste dager. Nyter aa vaere paa et sted, men naar jeg kan reise med noen jeg allerede kjenner, er det litt mer fristende aa reise litt til...

Etter at alle sa at Brasil er farlig, og Rio de Janeiro er kongen over alle farlige steder, var jeg temmelig ydmyk naar jeg landet paa flyplassen og ble plukket opp av hostellet mitt. Naa, 4 kvelder seinere foeles det helt merkelig aa hoppe i taxi for aa dra en strekning som vare tar 10min aa gaa... (Til mamma: Gjoer det likevel:)) Stranden som alle sier er et eldorado for tyver, virker sikrere enn noen andre steder i byen...skjoenner ikke helt dette her...

Nye ting som er i tankene paa slutten av turen:

Det blir deilig med do som takler dopapir!
Kjipt aa ikke ha like stabil sol
Merkelig aa bo med mange kjente i huset
Gleder meg til NORSK frokost, kalde netter og dundyne!

Ingen kommentarer: